Ärlig

när träden blåser vill jag ta ner ett äpple
handen sträcker sig upp men jag sänker den igen
det brinner inte så långt härifrån
mörka moln som stiger upp mot skyn
tänder den sista cigaretten
paketet lämnar jag på marken
spelas en låt jag känner igen
kan inte minnas vad den heter
den är bra, eller är den det?
jag vet faktiskt inte
jag skulle vilja se allt mycket klarare, tystare
för att förstå en människa så måste man först sig själv
jag tror inte att jag gör det, inte än
orden med pennan mot pappret blir inte så tydliga
man kan knappt se vad som står
tror inte att jag någonsin har förståt vad som är meningen med allt
det är kallt, en tröja skulle behövas
stickad eller köpt?
jag har inga svar på alla frågor
men jag tror att jag är den största frågan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0