EM-FEST i Sverige

Nu känns det verkligen som att sommaren är här, sverige körde över Vitryssland och bjöd på en riktig målfest. Allra snyggast var Göteborg spelaren Gustav Svenssons mål som skruvade upp sig i krysset, hur snyggt som helst och bästa på plan var Berg. Jag har kollat på U-21 matcher sedan 2000 och har ganska bra koll på alla lag som är med, jag måste säga att jag inte har Sverige som ett av de bättre som är med men jag tror på semi-final. Sverige motståndare till gruppsegern är Italien som jag tycker har en lite bredare och framförallt starkare trupp men jag tror att Sverige kan bjuda på tufft motstånd, Italien kommer nog dock att vinna gruppen obesegrade. Här kommer en liten ranking över hur jag tycker lagen är.

1. Spanien  ++++ har stort övertag på spelarsidan men kan få porblem om de inte får in ett tidigt mål
2. Italien  ++++ jag tror mycket Italien och tror de kommer att vara i final och tampas om guldet
3. Tyskland  +++ kan få problem med England men jag tror att de tar sig till semi-final, stark trupp
4. Sverige  +++ tycker att Sverige har en okey trupp och kommer få det svårt mot bättre motstånd
5. England  +++ osäker på hur bra England är men gårdagens match indikerar på problem
6. Serbien  ++ har en del giftiga spelare men de måste spela på sin högsta nivå för att nå lågnt, kan överaska
7. Finland  + bra kämparnation men de klarar inte av de bättre motstånden
8. Vitryssland  + har offensiva kvaliteér men bakåt är de alldeles för svaga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0