LIVETS FRÅGOR

Livet
En fråga som jag ofta ställer mig är, vem är jag? Kan tyckas enkel att svara på men helt ärligt så vet jag inte vem jag är och nästa fråga blir då, kommer jag någonsin få veta vem jag är? Jag har en del vänner men är det då möjligt att jag känner de bättre än jag känner mig själv? eller är det överhuvudtaget möjligt att kunna känna någon annan människa om man inte vet vem man själv är. Livets frågor är svåra och jag har inga svar på alla frågor men snart är också frågorna slut. Kan någon säga vem jag är?

Johan Falk - National target
Anders Nilsson har nu lämnat över rodret till Richard Holm, en för mig okänd regissör innan jag kollade upp honom och det visade sig att han inte var helt obekant med genren. Johan Falk planerar ett tillslag mot den okända Mr.K men när lockbetet skjuts till döds och dumpas i vattnet har Falk inga spår, hans enda väg heter Frank Wagner. Wagner kommer allt längre in i skiten men har lyckats hållit sin flickvän utanför tills nu, hon blir våldsamt misshandlad i ett garage mitt framför ögonen på Frank som nu planerar sin hämnd. En spännande och välgjord polisfilm med ett hyfsat blodigts slut men dialogen hackar vid sina ställen och det drar ner betyget.
Betyg: CCC

Johan Falk - Leo Gaut
Peter Anderssons comeback till Johan Falks värld som Leo Gaut och måste säga att jag blir lite besviken. En bomb detoneras vid en skola där chefen för GSI har sina barn, samtidigt som Leo Gaut och hans familj blir hotade till livet om de inte ger brottslingarna tillgång till garderoben på deras krog. Johan försöker göra allt för att få över Leo på sin sida för att stoppa dem och när sedan Leo dotter omkommer tragiskt så finns ingen annan utväg, det är dags för hämnd. Filmen tappar lite av den gnista som funnits i de tidigare men den är välgjord och spännande, saknar lite av Nilssons proffsighet. Slutet är bra men känns inte alls som den hör hemma i den här filmserien.
Betyg: CCC


Nya serier att se fram emot om de kommer till Sverige

The Forgotten  ++++
Melrose Place  +++
NCIS: Los Angeles  +++
The vampire diaries  +++

Nya säsonger att se fram emot

CSI
CSI Miami
CSI NY
Fringe
LOST
24
Californiacation
True blood



Kommentarer
Postat av: Andreas Norling

Så dina resektioner borde se ut.



The Forgotten - (Ett stort sömn piler.

Melrose Place - (Skräp i samma anda som nya 90510)

NCIS: Los Angeles ++ (Mindre trovärdig en originalet och tillför inget nytt i skannern.

The vampire diaries - (Skärpning i den twilet koppa får mig bara och längtar tillbaka till då vampyer var bra. Inte denna kommersiella dynga. Tacka vet jag En vampyrs bekännelse



Nya serier du bör se är Flasheforvar och Dark Blue sammt Werhuse 13 även om den känns som än flopp så har det endå nått intressant att komma med



2009-10-07 @ 01:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0