SKYLINE OCH PIRANHA 3D

Skyline
Ett blått ljussken sänker sig ner över LA och snart inser de som bor på ett av hotellen att det är en invasion ifrån en annan planet, och hotet är svårslaget. Denna film påminner om en massa andra sci/fic filmer där det främst är taget från "världarnas krig" och "cloverfield, där det inte är taget ifrån de är taget ifrån någon annan i genren. Som sagt så har den inte mycket nytt att komma med men trots allt så är det svårt att värjas sig emot, visst filmen är inte superbra men den har glimten i ögat. Skådespelarna är tagna i från den amerikanske seriebranschen vilket gör att filmen blir billigare och några av de serier som folk är tagna ifrån är 24, scrubs, dexter och trauma. Dessa balanserar mellan att vara bra och dåliga likaså tycker jag att filmen i sig balanserar, den är varken bra eller dålig. Den har redan fått klartecken för en uppföljare trots att den enbart spelat in 47 miljoner dollar men med tanken på den blygsamma budgeten på 10 miljoner så förstår man varför den har fått klartecken.

Betyg: CC



Piranha 3D
Det är sommar och turisterna samt urbefolkning flockas till stränderna men det finns ett problem, pirajorna ligger och väntar. Den skräckis har gjort halvsuccé på biograferna runt om i landet och jag förstår inte vad det är som lockar, uselt skådespeleri och en story som är så fullkomligt genomrutten att jag blir förbannad. Pungar man ut med 24 miljoner dollar så förväntas det av det ska se någorlunda bra ut med take på att cloverfield kostade 25 miljoner, den är riktigt snygg. Detta kan vara bland det sämsta effekterna jag sett för en biofilm någonsin, inte alls trovärdigt och blir inte denna nominerad till razzle blir jag ännu mer förbannad. Usel.

Betyg: - (ett stort minus)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0