Årets bästa film?

Fish tank
Andreas Arnold är tillbaka med sin andra långfilm och bra är den. Mia är en rebelisk 15 åring som är avstängd från skolan, spöar upp folk till höger och vänster. Hennes mamma bryr sig mer om vänner och pojkvänner, en dag träffar hon Connor som ger familjen kontakt med varandra igen. Mia får någon att öppna sig för och helt nya vägar öppnas. Katie Jarvis är fullkomligt lysande i huvudrollen som Mia och sättet hon upptäcktes är minst sagt speciell, hon skällde ut sin pojkvän och regissören Andrea Arnold går förbi. Hon tänkte, hon ska jag bara ha med i min nästa film och så blev det. Detta är en fantastisk film där man kommer in på kroppen hos karaktärerna och jag känner igen mig en del i Mias liv och det gör den ännu bättre, England har en enorm förmåga att plocka fram det bästa ur det sämsta. This is England som handlade om Shaun som hamnar riktigt snett i livet är i samma stuk som den här men denna är bättre, årets bästa hittils.

Betyg: CCCCC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0