varför?

Detta inlägg var menat att handla om min shoppingweekend men av olika anledningar så blir det ett inlägg om livet och om dess förväntningar, allt som inte blivit som man velat. Alla människor har viljor och förväntningar i sina liv men det är väldigt sällan dessa uppfylls, vissa säger att man bestämmer över sitt eget liv och val. Detta är inte sant. Saker och ting gör att allt blir annorlunda, ett bra liv kan snabbt förvandlas till helt misslyckat och tvärtom. Jag har större delar känt att mitt liv är ganska värdelöst även om masst utav människor har eller haft det så mycket värre än en själv, detta har att göra med att jag har haft drömmar eller förväntningar som inte infriats. Det har också dykt upp massor utav saker som gör att saker har blivit värre, jag nämner inte vad dessa saker är för något av olika anledningar. Man blir äldre och tror att man blir lite förståndigare men allt som hänt är att man vuxit, allt annat är precis som vanligt. Man har kvar sina tankar, tankar som man inte vill ha, tankar som kan få konsekvenser. Kan man förändra saker? Nej det tror jag inte, man är den man är och tankarna som man haft finns där hela tiden. Ni kanske missförstår mig nu, jag vill inte vara någon annan än mig själv och inte vara lik någon annan men jag ska vilja tänka annorlunda. Jag är inte snygg eller har mycket pengar men det är saker som inte är helt viktiga, skulle jag vara snygg och ha mycket pengar skulle inte jag vara jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0