DEVIL + andra filmbetyg

Devil
Shyamalan har skrivit historien som filmen bygger på och den tar oss tillbaka där allt en gång började, i skräckgenren med övernaturliga inslag men denna gång är det inte spöken utan det är djävulen som står på menyn. 5 personer fastnar i en hiss på våningen 21 och detta verkar till början röra sig om en slump men sakta men säkert börjar sanningen öppnas för de, en utav dem är inte den som den utgett sig för att vara utan är djävulen. Filmen börjar bra med byggnader som är upp och ner, samtidigt som den bra skräckmusiken gör sitt. Det är spännande och rätt schysst underhållning men mot slutet tycker jag att det blir lite för mycket av allting, ett problem är också att vem som är djävulen är alldeles för enkelt att lista ut. Jag kan säga att direkt när jag såg personen så insåg jag att det där måste vara den som är djävulen och då hade det bara gått 6 min, eyes never lies är en ledtråd. Trots allt så är det en film som fungerar bra utan att för den sakens skull vara nyskapande, läsk och chips till detta hade varit mumma.

Betyg: CCC


Toy story 3  CCCCC
Toy story 2  CCCCC
Toy story     CCCCC
Sjätte sinnet  CCCCC
Unbreakable  CCCC
Signs  CC
The village  C
Lady in the water  -
The happening  CC
The last airbender  C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0