Inför Scre4m + en gissning på mördaren

Eftersom jag brukar vara bra att lista ut mördarna i filmerna jag ser så ska jag prova något nytt den här gången, lista ut mördaren innan jag sett filmen. Har lyckats med det en gång tidigare och det var i skräckisen "Hide and seek" men tänkte pröva det här också, vilket är mycket svårare men har följt Scream 4 sedan inspelningsstarten via bilder och sånt. Har sett båda trailerna och i trailer 2 fanns det massor att hämta, 10 gången jag såg trailerna insåg jag att svaret finns där men det beror också på hur många mördare det är i filmen. Är det en så är jag ganska säker på vem det är men är det två är jag lite mer osäker, eftersom man inte få se alla som är med i trailerna men kan jag ju göra en chansning där också.

Om det är en mördare:
Charlie (Rory Culkin)

Om det är två mördare:
Charlie och Jill (Emma Roberts)


Jag tror mer på det ovanstående men på det andra alternativet finns det en liten men ändå en chans att det kan vara så, för när mördaren kommer in i ett rum i trailern så kan hur lätt som helst döda Jill men skär henne i armen. Det kan ju visserligen vara på två sätt, mördaren behöver ju inte ha varit ute efter henne men mördaren brukar ju döda allt och sen får man ju inte se allting heller så hon kan ju dö i den scenen. Anledningen att jag tror att det är Charlie är att han är en filmnörd och dessutom så under en diskussion utanför skolan i trailern så säger en tjej till honom att Sid kan offras och då säger han noterat, det är inte det som sägs som är det viktiga i det fallet utan sättet han säger det på men den som väntar får se.

Nu har jag i alla fall kommit med en gissning men har jag fel så vore det ju inte hela världen eftersom jag inte sett filmen än men det vore lite kul om jag hade rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0