egen text till frondas - underbar

Som i en explosion jag hamnade i ett nytt land
i en tid då jag skiljdes från mina band
ni tog emot mig och sträckte ut er lilla hand

någonting gick dock snett på vägen
tydligen gjorde jag fel i alla lägen
 kändes som allt var fel i världen

Jag blev sparkad och spottad på i alla år
ville vara stark och inte fälla en tår
försökte dölja alla mina sår

jag längta hem och vill bara komma tillbaka igen

Du är vacker som du är, du måste vara som du var.
Det är knappast fel på dig, det är fel i världen här idag
Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra
för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar


När mörkret plötsligt knackade på
så bestämmde jag mig för att gå

ut för att ta mig till mitt kära hem
det var då jag mötte alla fem

i den annars övergivna parken
tryckte dom ner mig på marken

 i flera timmar höll dom på
efteråt kunde jag knappt stå
reste mig upp och börja sakta att gå

alla sa det var mitt fel
att jag bara ville ha mer
iser att jag aldrig kommer bli hel

Madrömmarna kommer alltid finnas kvar
ingen kommer någonsin ge mig ett svar

varför jag, varför då?
ska det verkligen behöva vara så?

Du är vacker som du är, du måste vara som du var.
Det är knappast fel på dig, det är fel i världen här idag
Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra
för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar.

Det känns som första dagen i skolan ja, fast varje dag
nervositeten kidnappar min mage fram och tillbaks
om jag kunde lita på mig själv och sluta söka svar
då kanske ni skulle se mig som någon som var lika bra

en osynlig 17-åring vore allas dröm
men inte på det sättet det skeppet har gått på grund
låt mig inte sitta själv idag igen
låt mig inte möta mina tankar som följer mig hem

blickarna i korridoren är som knivhugg i låren
det är sånt som får mig att överväga resan till båren
tonåren, som skulle vara något bra
varför flyttar de på mig när mobbarna får vara kvar?

Men jag förstår dem, det måste vara mitt fel
det måste va' mitt äckliga jag som sätter mig i spel
det finns ingenting som går upp, allting går ner
bäst jag smyger in på rummet och skriver mitt brev.

Du är vacker som du är, du måste vara som du var.
Det är knappast fel på dig, det är fel i världen här idag
Knyt båda nävarna och fokusera på nåt bra
för innerst inne vet dom om att dom har fel och du är underbar








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0