skit text

Känner en enorm glädje till skrivandet just nu, ser det som någon form av utrensning av alla tankar. Just nu har jag ganska tråkigt men ska inte vara uppe allt för länge till, har ju match tidigt imorgon bitti men tänkte åtminstone kolla på ett avsnitt av mord och inga visor. Tycker den serien är härligt avslappnande, hoppas bara inte att jag sett avsnittet men det har man säkert.

Var ett tag sen jag slängde upp recensioner nu har jag märkt och tänker inte skriva någon nu heller men ni kan få betyg på några filmer jag sett den senaste tiden, hoppas ni har till godo.

Tree of life  CCCC
Rabbit hole  CCCC
Kronjuvelerna  CCC
In time  CCC

Måste ju också skriva något om årets julkalender som hittils har varit oväntat bra, man ser tydligt kopplingar till klassikern Oliver Twist men med glimten i ögat och tror att det kommer hålla hela vägen. Väldigt skönt att se Gustaf Hammarsten i en stor roll igen, en underskattad skådespelare som mest fått stå i skymundan men fick nog sitt genombrott med bruno.

2 december och fortfarande ingen snö, blev faktiskt riktigt överaskad när vi gjorde utflykt till hyttön med förskolan och där fanns det hyfsat med snö. Jag väntar ivrigt, några från klassen har ju pulkarace inplanerat som jag vill ska bli av men inget datum är ju satt så det blir säkert av. Ska bli grymt kul men jobbigt också, gå upp för hemlingbybacken flera gånger är inget att leka och säkert får man pulsa upp också.

Har haft tre superhärliga veckor med sagans förskola men samtidigt är det lite skönt att det är över också, det är iskolan jag ska vara men har dock två dagar att ta igen men det gör ingenting. Tänkte ta igen det nästa vecka, tis och tors. Fredagen är man ledig och då ska jag bara ligga i sängen och sova, vad skönt det ska bli. Ska skriva min VFU rapport också så att man blir av med den.

Kan rapportera att skutskär leder just nu med 4-3 mot Håsta i div.2, hoppas att det blir seger.

Har funderat rätt mycket den senaste tiden på de 21 åren som jag levt och kommit fram till att tiden har gått väldigt fort, har inte brytt mig jättemycket om åldern tidigare men man är ganska gammal nu faktiskt. När jag fyllde 20 kändes det skönt men att bli 21 kändes ju inte som en guldmedalj direkt, undrar då hur jag känner när jag fyller 22? Tur att man inte firar sin födelsedag på något annat sätt än med familjen, det räcker mer än väl och tårtan tycker jag om. Presenter är också roligt att få.

22 dagar kvar till julafton och en julklapp är inhandlad, känner mig inte ett dugg stressad men däremot så har jag inte riktigt koll på vad jag ska köpa till allihop men det löser sig säkert. Jag vet ju en julklapp jag ska få av mor och far i alla fall, en mikro för att mamma har avslöjat det redan. Hon är ju rolig hon också men behöver en mikro så det blir superbra, kommer få filmer också och det tycker jag om.

En kvart kvar tills programmet börjar men nu tänker jag inte skriva något mer så vi syns eller hörs, eller inte.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0