allt och lite till

Då var man helt fri från förkylningen och imorn väntar en tur in till Valbo med nästan hela familjen, mamma ska köpa jobbaskor och jag ska kolla efter "salt" på blu-ray. Mår faktiskt riktigt bra, hela dagen har gått åt att kolla på hela säsong 4 av svensson svensson. Man kan inget annat att älskar den serien, skratten haglar verkligen förutom sista avsnittet som är lite mer åt dramahållet men uppskattade det mer den här gången än när jag såg det på tv.

På söndag har jag nästan inga planer alls, köpa morden i midsomer, kolla på morden i midsomer samt no ordinary family. Skulle gärna göra något innan dessa program börjar, får höra med vännen om hon har lust att hita på något en stund. Har inte träffats på hela veckan men har ju inte kunnat så har inte varit mycket att göra, vi får se helt enkelt.

En sak jag har konstaterat är att allt det som har varit är på väg att komma tillbaka, fångarna på fortet, änglagård, åsa-nisse och svensson svensson. Det känns som 1990-talet har kommit tillbaka även om om åsa-nisse är betydligt äldre än så, det verkar som svenska folket tycker bättre om det som varit än det som väntar. En annan sak är att man njuter inte lika mycket av vardagen som man gjorde när man var mindre, t ex när man en fredag kväll satt framför tvn och kollade på på spåret och käkade pizza. Det är inte samma känsla längre och det beror så klart att man blivit äldre men jag saknar den där känslan, däremot så tror jag att familjen har det bättre nu än på den tiden. Det finns så många bra minnen som jag inte skulle vilja byta mot någonting i hela världen, just nu bara älskar jag allting.

...och jag älskar er.

Filmbetyg:

För kärleken  CCC
DIE  CCC
The killer inside me  CCC


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill också se Änglagård...

2011-01-16 @ 17:26:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0