GE OSS ETT BÄTTRE SVERIGE OCH EN BÄTTRE VÄRLD

Detta mina vänner är en fråga om tid, vi kör på i våra periodiska liv med samma driv
Utan eftertanke om livet vi alla vill leva, allt fortsätter i samma veva
Mörkret ifrån kloaker, jag slår sönder kaklet utan tid att önska mirakel
Ökanda ord och får folk att välja tro, kärleken blir lämnad utan att slå rot
Sliter min kropp i tusen bitar, mot okända mål mitt hjärta kikar
Upp i rymden, upp i himmelen och med pansarvagn jag kör över mina minnen
Detta är ingen ny tid eller kris utan vi har rätt till vår sista strid förhoppningsvis utan krig och brända lik
Granater och bomber, raserar ut allt som tromber så jag ber dig håll om mig
Håll mig nära så ingen kan sära, två individer som bliven
En kronjuvel i en övergiven stadsapparat, jag vill höra sanningen ifrån någon annan än en tvapparat
Detta går ut till alla de som fattar besluten och till alla som känner sig bestulen, kan tänka mig att hjälpa er att med första knuten så ni undviker andra och tredje supen
Jag kräver inte er avgång även om jag skulle vilja ger er en omgång, vill ha en förändring innan nästa gongong.
Vi vill alla bli behandlade på samma vis, oavsett om vi är man, kvinna eller transvestit
Ursprung och läggning ska inte få spela någon roll, förstår ni inte detta får vi börja om från noll
Vrida om era hjärnor så ni inte ser botten utan bara stjärnor, ett hav fullt av pärlor
Vi ska bli det första fördomsfria land och spendera resten av tiden på jorden på paradisets strand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0