Jag saknar dig

Jag saknar dig
Svenskfilm som såg ut att ta ett stort kliv framåt 2010 har 2011 tagit ett steg tillbaka, svenskfilm levererar mellanfilmer och har svårt att se vilken som ska bli nästa års oscarsbidrag. Jag saknar dig handlar om de två tvillingsystrarna Cilla och Tina som inte går att skilja på men efter att de försovit sig så måste de skynda sig iväg, där är början till en stor livstragedi som förändrar allas liv för alltid. Redan i trailern så visades det upp ett riktigt uselt skådespeleri men trodde inte alls att det skulle vara så här illa, det är verkligen undermåligt. Storyn berör stundtals men det är svårt att ta den riktigt på allvar när replikerna radas upp på ett komiskt sätt, värre blir det när det ska slå hårt och rinner ut i faslig ton från valfri såpopera. Filmen trampar här vidare i välbekant svenskt mönster men det som stör mig mest är alltså skådespeleriet, med bätte insatser hade detta kunnat bli årets bästa svenska film nu blir det en film som jag kommer glömma väldigt fort. Den kommer inte gå till historien men musiken är riktigt bra signerat AiluCrash och Gravitonas, om ni ska se den lyssna på musiken.

Betyg: CC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0