Ondskan

Saker och ting behöver inte alltid vara så komplicerade som man till en början kan tro, ibland kan saker dock vara väldigt komplicerade. Helt enkelt för svåra att förstå sig på, människor olika agerande är för mig och säkert för många andra också en gåta. Ett exempel kan man ta den stora katastofen och dödsskjutningen i Denver, vissa människor skulle säga att gärningsmannen är sjuk och bör tas och hand medans andra skulle säga att han bör få dödsstraff. Att det är något allvarligt fel på han kan vi man absolut säga men att säga att han är sjuk skulle jag vilja säga är en grym felsägning, det finns andra som är sjuka som inte alls skadar andra människor och vad har i så fall fått den "sjukdom" som han säga besitta. Hemmet, videovåldet, de amerikanska vapenlagar eller mycket annat som debatterats kring frågan. Skulle säga att det är människan själv som är sjukdomen (om han nu beräknas ha en sjukdom), hans val har gett konsekvenser och det är alla val som han fattat som tagit honom till den han är nu.
 
Då undrar ni säkert vad jag tycker han ska få för straff, att han får pinna sig igenom resten av livet i en isoleringcell utan chans för att kunna få kontakt med andra människor. Dock skulle jag säga att inget straff i världen är tillräckligt, alla ondska som finns borde inte finnas men det finns tydligen någonstans i en del människors kroppar viljan av att skada. Vissa verkar vilja att världen ska brinna, jag vill att ondskan ska försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0