SönDag

Idag är det söndag och flera finaler står på schemat, mästarnas mästare samt big brother. Det ena programmet kommer nog få fler säsonger medans jag skulle bli grymt förvånad om det andra får det. Jag pratar så klart om big brother som haft ovanligt dåligt med tittare den här säsongen, knappa 150 000 ses som en grym besvikelse hos tv4 och inte blir det bättre av att ikonerna vill ha bort programmet från tv4:s tablå. Så när kamerorna släcks ikväll, vid elva-tiden så är det för gått för dokusåpan big brother. En annan Robinson spelar nu in sin sista säsong, dock så är farmen snart tillbaka och rykten sprids om att elvan nya satsning ska vara dokusåpan Baren. Kan tyckas som ett smart val, dock mer tveksam och känns mer som en paniklösning för att stoppa publiktappen hos tv4:s alla kanaler. Fångarna på fortet kommer dock tillbaka, den enda riktigt lyckade satsningen tv4 haft de senaste åren om man bortser från bonde söker fru, let's dance och solsidan.

Nu tackar jag för mig och återkommer senare ikväll eller inatt.


Kommentarer
Postat av: Mattias N

Big brother har ungefär samma tittare som förra säsongen så de är ungefär som tv 4 räknat med. Tror att de finns goda möjligheter till ny säsong. Det skrivs mycket om programmet och är dessutom av alla serier och program som går att se på nätet det mest sedda

2012-06-05 @ 08:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0