det sista tåget går till slut

Kliver ut på en isande brygga och mörka vindar blåser vid min sida
Höga tornen borta vid träden tappar sten efter sten
Jorden skakar och varje människa på planeten kommer att lida
Sorgen dränks i mitt blod precis som en nål i någon ven
En tår i tystnaden och ingen nallebjörn som tittar in i mig
Det saknas tid, det saknas ord för att säga
Snurrande i mitt huvud och en smärta i bröstet som inte ger sig
Krossat glas och avklippt rep i något som inte går att veja
 
Det behövs ingen biljett, det behövs inget pass
Det behövs inget alls förutom mig själv
 
Det sista tåget kommer att gå
Det kommer rulla ut på rälsen
Ut på en resa mot vinterklätt land
Det sista tåget går till slut
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0