BECK - I STORMENS ÖGA

Beck - I stormens öga
Persbrandt och Haber är tillbaka för 25 gången som poliserna Martin Beck samt Gunvald Larsson, dessutom är det mer påkostat än vanligt. En gammal flamma till Gunvald skickar ett sms som är upptakten till säpos jakt på Larsson, Beck gör allt han kan för skydda sin vän. Den gamla flamman visar sig ingå i en grupp miljöaktivister som planerar en stor kupp men hon försöker hindra dem genom att ta kontakt med Gunvald som ger henne stora problem, även hennes son. Jag har aldrig varit någon större beckfantast men efter en rad lyckade filmer så var mina förhoppningar stora men de grusades fort, detta är en deckare som känns som extra light. Med hackig dialog och en totalt oengagerande historia så har de skapat den sämsta beckfilmen med Haber/Persbrandt  trots att dessa två herrar gör så gott de kan, hur kunde det gå så fel?. Jag har faktiskt inget svar på det men de flesta skådespelare känns ovanlig stela och lämnar inget trovärdigt intryck, musiken samt Haber/Persbrandt är bra. Jag hoppas verkligen är "beck - levande begravd" är bättre för detta är årets stora bottennapp. 

Betyg: C


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en flopp Christoffer, filmen var as bra ju :O

2009-08-28 @ 01:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0