Livet

Livet
Slitna ord vid mardrömspalatset, är nu skriva i pannan och på väggen. Stängde en dörr och öppnade en annan men inget gick att förändra, inget gick att ändra på. Valde att stänga ögonen men de gick upp igen, insåg att det förflutna ska man inte glömma utan lära sig utav. Alldeles för sent för att be om förlåtelse men i tid att börja växa upp, orka ta striden i den okända tiden. Jag vaknade upp och skrev ner ord jag trodde jag glömt, drog mina händer sakta genom håret och drömde mig bort men samtidigt var kvar på jorden. Tänkte på alla konstiga beslut och om det fanns en plats för mig, när jag plötsligt förstod att allt var för dig. Viktigaste blev att allt måste se lite bättre och trevligare ut, ingen skulle få förstöra den framtid vi alla delar. Jag ger en kram till alla de som vet vem jag är och säger att jag har inte förändras under alla dessa år men blivit klokare, framförallt äldre. Allt FÖR DIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0