Livet + SAW VI och Halloween 2

Livet
Jag har skrivit att jag inte är en man med självförtroende men just nu så har jag det och ska försöka ta vara på det så länge jag kan, innan det försvinner igen. Just nu känns det som att livet bara flyter fram och det känns så skönt, innebandyn och mina vänner ligger till stor del i det. Jag gjorde så gott jag kunde på matchen när jag fick hoppa in och halloweenfesten på lördag är jag så grymt taggad till, jäklar vad kul det ska bli.

Halloween har tjuvstartat lite för mig för jag såg halloween 2 (2009) igår och den senaste saw filmen. Här kommer recensionen.
Halloween 2
Rob Zombie fortsätter sin skräckserie med andra delen av halloween (gjorde även nyinspelningen på den första) och han gör det igen. Julie som överlever massakern från ettan lever med stora sår inom sig och drömmer mardrömmar under nätterna, hon försöker att hålla sig till kompisar men när kroppar börjar dyka upp är slakten igång igen. När jag skrev att han gör det igen menar jag att han har gjort en bra skräckfilm som är ruggigt välgjord och spännande framförallt men det finns en sak att klaga på, slutet. Där tappar han gnistan och jag blir riktigt besviken för det är inte värt filmen men en uppföljare är på väg, dock utan Zombie som regissör.
Betyg: CCC


Saw VI
Den sjätte filmen i serien som känns mer och mer utdragen ju längre den går, publiken blir också färre. I den här filmen börjar polisen komma allt närmare sanningen samtidigt som en farlig lek tar sin början. Jigsaw är död men hans förra fru samt polisen Hoffman har lyckats klura ut en ruggigt smart spel som tar sin början under Jigsaw sista tid i livet, ett spel på liv och död. Mer än så skulle vara dumt att avslöja för serien som kallas smart men ju längre serien har gått desto dummare har den blivit, tyvärr måste jag säga att detta är ett undantag. Enligt mig är detta den bästa filmen sedan tvåan men tyvärr fortfarande inte så bra som jag hoppats på, fortfarande något förutsägbart. Att ge Tobin Bells karaktär mer spelrum här är ett lyckodrag för han är den enda skådespelaren i den här filmen som är sevärd. Den är hyffsat spännande men innehåller mindre blod än sina föregångare och det är glad över, sawfän kommer att älska den här för oss andra blir det mest ett tidsfördriv.
Betyg: CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0