Livets frågor, min historia

Livet
När jag började växa upp och ta tag i mitt liv så fick jag en förståelse för hur mycket jag hade sårat vissa personer men jag kan inte ångra det för jag kan inte förändra det, för det är jag ledsen. Jag är glad att jag har vänner överhuvudtaget för hade jag inte haft det då hade jag inte skrivit det här nu, själen hade befunnit sig på en helt annan plats. Detta är ett tack till klassen jag gick i på Rotskär och på Borgarskolan, tack för att ni finns. Ett stort tack även till lärare jag haft under åren men ett stort tack vill jag även rikta till några personer ifrån Bodaskolan klassen. Sandra Abrahamsson, Christina Åström, Markus Klövernäs, Robin Smideborg, Sofie Larsson och Mattias Ringberg, er vill jag tacka för att ni fanns där när allt var tungt och till dig Robin. Jag saknar dig. Det jag vill säga är att om ni vill vara min vän så är tiden inne för det för jag kommer inte alltid att finnas.
Tack

State of play
Här kommer filmen om denna sanna historien bakom en stor politisk skandal och som gjordes som bra tv-serie innan. Journalisten Cal hamnar i blåsväder när hans vän kongressledamoten Stephen Collins avlöjas haft en sexuell relation med en utav sin medarbetare och som dött en mystisk död, situationen förvärras då det kommer fram att medarbetaren blivit mördad. Cal tänker gå till botten med historien men han vill varken sabba för sin vän eller för tidningen han jobbar för och tiden för att få ihop en story är knapp, samtidigt jagas han utav en lönnmördare. Detta är enligt mig årets hittils bästa film, den är fruktansvärt spännande och oförutsägbar samtidigt som storyn är rappt berättad. Oväntade vändningar och grymt skådespeleri ifrån samtliga men man kan knappast vänta sig något annat med Russel Crowe, Rachel McAdams, Helen Mirren, Ben Affleck samt Jeff Daniels i rollerna. Ben Affleck visar också att han är en bra skådespelare som jag anser har fått oförtjänt dålig kritik men här visar han vart skåpet ska stå.
Betyg: CCCCC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0