FILM OCH FOTBOLL

Bockens BK
Idag spelar vi den sista matchen för säsogen och jag är grymt laddad och jag hoppas att vi ska kunna vinna, vi ligger fyra och möter trean så det kommer nog att bli en jämn match. Hur det gick får ni se imorgon.
Gran torino
Detta ska alltså vara Clint Eastwoods sista film som skådespelare men det tror jag inte på, han kommer att komma tillbaka. Filmen handlar om Walt som är en fd soldat som precis har förlorat sin största kärlek och är irriterad över de nyinflytande asiaterna som bor bredvid, på grund utav hans rasism. När sedan de yngste mannen i asiatfamiljen Thao försöker stjäla hans "gran torino" så hotar han honom till livet men ju längre tiden går så börjar han uppskatta han sällskap, detta är början på en omöjlig vänskap. Clintan är för mig en person som man inte kan såga, han gör alltid bra ifrån sig och brukar göra roller som passar han perfekt men detta är inte en sådan. Detta är en film som jag inte vill tycka illa om men den är faktiskt inte så bra, tråkig och ganska tjatigt i längden med alla rasistskämt och det är väldigt många. Det blir faktiskt aldrig riktigt intressant men jag gillar en del karaktärer som Thao och hans syster men det räcker inte riktigt till. Ska du se en Clint Eastwood film ska du nog helst se någon annan.
Betyg: CC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0