WINNERBÄCK OCH JOHAN FALK

Johan Falk - Vapenbröder
En direktuppföljare på GSI där Johan återvände till Sverige och polisen efter fem år i Haag, där sanningen om GSI framgång ligger i att de använder sig utav informatörer. Johans informatör Frank Wagner blir mer och mer tveksam till att fortsätta men när någon rustar för ett litet krig känner han att han måste hjälpa polisen i jakten på de kriminella, trots att han riskerar sin och sina näras säkerhet. Anders Nilsson har även regisserat den här filmen och är ovanligt nedtonad för att komma ifrån hans hantverk, visst är det spännande men någon riktig action blir det aldrig. Det är ingen typisk deckare som Wallander, Beck eller Irene Huss utan det är en helt ny typ av filmer som inte gjorts inom Sverige och det gör det extra intressant, filmerna om Falk är bättre och samtidigt mycket mer realistisk. Jag ser fram emot de fyra sista filmer om det nu blir de sista.
Betyg: CCC


Lars Winnerbäck - Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen
Efter att ha suttit en vecka med att lyssna igenom alla winnerbäcks låtar så har jag kommit fram till att han inte kan misslyckas, trodde jag. Senaste skivan Daugava tyckte jag var det årets bästa skiva och gav den högsta betyg men här tycker jag att det saknas de där riktigt härliga låtarna som man går runt och sjunger på, även om "Jag får liksom ingen ordning på mitt liv" har sjungits mycket den senaste tiden. Förhoppningarna infriades inte men jag tror att nästa skiva kommer att bli riktigt bra men då får det gärna finnas fler spår att lyssna på, bästa spår "jag får liksom ingen ordning på mitt liv".

Betyg: CCC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0