Clash of the titans

Clash of the titans
En remake på en 80-tals rulle som jag inte sett och inte blir jag sugen efter ha den här direkt. Perseus är en föräldrarlös pojke som uppfostras upp av en fiskare men inser snart att han är en halvgud och dras in i ett krig, människor mot gudar. Sam Worthington som blev lite av en favorit efter "terminator salvation" men som nu verkligen har hamnat på fel spår, hur kunde han tacka ja. Manuset kan vara ett av årets absolut sämsta och då är vi bara i april månad, dialogen är av det allra töntigaste slagen. Effekterna är inte heller något att skryta med och därför smärtar det att det kommer att komma en uppföljare, den känns lika kall som den tredje delen i twilightserien. Iskall. Sedan måste jag nämna perukerna och lösskäggen som kan vara det värsta jag sett sedan "tre solar", det säger mycket. Skådespeleriet då, ja inte så mycket bra där heller tyvärr men det är ganska skönt när eftertexterna börjr rulla. Tar inte den här filmen någon razzle då vet jag inte vad.

Betyg: C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0