Beck 27

Nu när snart "levande begravd" når dvdhyllorna så sitter nog någon manusförfattare där ute och skriver på nya beckfilmer, efter att ha sett "i stormens öga" för tredje gången så vet jag vad som behövs. Peter Haber och Mikael Persbrandt måste tacka ja men sedan måste en stor förändring ske, nya manusförfattare samt en nya regissör. Det finns bara ett namn som skulle kunna lyfta beckserien och det är Anders Nilsson, ge han en stor budget så kommer beck att få en kvalité de saknat även om "levande begravd" faktiskt var bra. Detta är dock inte trorligt men jag tycker beck måste förändras dock inte som Wallanderfilmerna som sjönk som ett skepp efter de 13 första filmerna, därför ska manusförfattarna/manusförfattaren tas in från någon som behärskar genren. Kjell Sundvall är ett annat alternativ men då ska han få skriva manus också, inget ont om paret Börjlind som skrivet samtliga beckfilmer men de behärskar deckarserier bättre. Som "graven" och "morden" som båda var mycket bra. Eftersom jag vet att fler beckfilmer kommer att komma ska det bli intressant att se hur det blir, bara de lyssnar på mina förslag eller försöker göra något nytt.

Kommentarer
Postat av: Calle Bork

Väm fan ä du föfan?

2010-12-01 @ 04:26:36
URL: http://nä
Postat av: Jocke

Kanske en bra ide. Men hur vet du att det kommer att komma mera Beck filmer?

2011-10-28 @ 23:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0