textrader

David Urwitz - En eftermiddag
"Och allting bara rasar
En av hennes söner
Sköt sig i munnen
En eftermiddag
Han var ju bara barnet
Han skulle fylla 15
Men han tog en pistol
Och gav sig av"


Lars Winnerbäck - Tidvis
"men jag har saknat din hand
har saknat din röst
ensamma dar har jag saknat ditt huvud
mot mitt bröst"


Melissa Horn - Falla fritt
"Vem vill du spela när du lagt alla kort
hur vill du leva när tiden går för fort
du vill att jag ska känna
för något som aldrig känts som mitt
men ska jag känna
då ska det finnas tid att känna fritt"


Säkert - Det kommer bara leda till nått ont
"Det är kallt, du får låna min halsduk, du går så misstänkt nära mig
Du har missförstått, jag är inte värd det här jag har ingenting som du vill ha
Det kommer bara leda till nå't ont, ändå
Det kommer bara leda till nå't ont, ändå"


Staffan Hellstrand & Lars Winnerbäck - Spökskepp
"Vi seglar på ett spökskepp
som ska gå i kvav
Genom viskande vindar och vågor
som drar oss mot öppet hav
Vi kan sjunka i virvlande vatten
Eller vaka oss rakt genom natten
Och ta oss iland igen"


Thåström - Fanfanfan
"Alla klockor, körer
Alla himlens orglar skulle varit för oss
Alla trummor och trumpeter
Alla sagor, alla under
Allt på en och samma gång
Fanfanfan det skulle varit du"


Kent - Hjärta
"Som det strålar från ditt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta"









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0