Inga jävla läktarbråk!

Igår satt man och kollade på djurgården-aik som var en underhållande match ända fram till läktarbråken satte igång, matchen tog en 20 min paus och kom aldrig riktigt igång igen. Alltså så arg jag var igår var det länge sedan jag var, hockey är det man vill se och inga jävla slagsmål. Efter matchen sa jag att antingen spelar de inför tomma läktare eller så ska de släppa in ena lagets "supportrar", djurgårdens och aiks verkar ha kommit gemensamt överens att de ska släppa i ena lagets. Detta är så klart en början men så länge de som håller på inte riskerar stränga straff så kommer detta fortsätta, många år framöver.

Visst säga vad man vill om AIK supportrarna men djurgårdens är inte mycket bättre, när de spelar i gävle står jag antingen i brynäsklacken eller sitter ner. Jag är djurgårdare men av säkerhetsskäl vill jag inte stå i djurgårdsklacken, jag skäms över människorna som förstör klubbmärket och det förtroende de byggt under de år de gått dåligt. Sker inget radikalt så kommer publiken att vända djurgården ryggen och då blir ekonomin blödade igen och då är det tveksamt om de kommer tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0