Melodifestivalen deltävling 3

Det man kan konstatera efter tjuvlyssningen på de 8 låtarna i Göteborg är att staden har fått det sämst startfältet för tredje året i rad, de måste vara lite förbannade. Jag har svårt att se hur någon låt skulle kunna komma topp 5 i Globen men det finns däremot en artist, Darin. Han hade nog kunnat sjunga vad som helst och ändå gått till final, han blir även farlig i finalen. Topp 3 kommer han nog att komma däremot schlagerveteranerna Alcazar hänger riktigt löst, sa innan jag hade hört låtarna att de skulle komma till andra chansen men till och med dit kan de få svårt att komma till. De har tur att statfältet inte innehåller någon riktigt bra låt men har svårt att se hur Darin och Linder ska missa final. Bästa låten då, jadu ingen jävla anning faktiskt måste nog höra de både tre och fyra gånger innan jag vet svaret på den frågan.


Alcazar - Headlines  ++
detta låter inte som tidigare och kan få det riktigt svårt att gå vidare.
Johannes Bah Kuhnke - Tonight  + detta låter som en gammal amerikansk popsång och det är inte positivt.
Elin Lanto - Doctor doctor  + någon slags pop/rock som är snäppet bättre än hennes förra låt.
Eric Linder - Hur kan jag tro på kärlek  ++ Kenneth Gärdestad som skrivit Teds sånger har även skrivit denna men den är inte bra, än iaf.
Getty Domein - Yeba  - fy fan vilket skräpp, musiken låter som en fotbollslåt och texten fattar jag inget av.
Timoteij - Kom  ++ tuggummi-pop på svenska brukar inte låta bra men detta är okey ändå.
Darin - You're out of my life  ++ jag vet inte vad jag ska säga, han fortsätter på spåret från hans senaste skiva. Att inte göra de där riktiga bra låtar.
Crucified barbara - Heaven or hell  ++ låter nog bättre när jag hört hela låten men något av en besvikelse eftersom detta var det bidrag jag höll på i förhand men nu vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0