inte ännu en wallanderfilm

Jag som var så glad över att Wallandersagan för Henriksson tog slut i den senaste "vittnet" men nu kommer beskedet är det är mer wallander att vänta, jag orkar inte. Krister Henriksson svarar aftonbladet på frågan, Är du klar med Wallander? Nej, men nästan. Detta betyder att det blir minst en till film och det är en för mycket, visserligen är wallander ett stort exportmärke men vad tycker dessa länder om med den svenska deckaren. Jag begriper ingenting. Jag som hade hoppats att det skulle dyka upp något nytt inom svenskfilm-serie men då pungas det fram med fler deckare än någonsin, Johan Falk, Beck, Wallander, Irene Huss, Morden i Sandhamn, och Maria Wern. Jag ber om ursäkt om jag glömt någon, det jag ser fram emot mest är den dansk-svenska kriminallhistorien "bron" som handlar om ett mord kring öresundsbron. Kim Bodnia och Sofia Helin i huvudrollerna och de bakom serien har arbetat med "mordkommissionen" och "brottet", där snackar vi kvalité men får se under senhösten hur bra resultatet är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0