Alienvågen fortsätter

Battle: Los Angeles
Twilight satte igång vampyrvågen, Cloverfield satte åter igång alienvågen men bör folk inte tröttna snart. Jorden invarderas av massor utav utomjordingar och befolkningen får ta sig till den sista utposten för överlevnad, LA. Officeren Nantz leder sina mannar i ett krig där det ser ut som mänkligheten är förlorad men han ger inte upp. Aaron Eckhart som är en strålande skådespelare har nog här gjort sitt sämsta filmval någonsin, filmen saknar allt som man vill ha som publik och inte blir det bättre av att utomjordingarna ser ut att ha en micro på huvudet. Överdrev kanske lite där men filmen kostar alltså 70 miljoner dollar men det är svårt att se vad som kostat pengar, det känns lågbudget rakt igenom och actionscenerna av oväntat tama. Filmen heter alltså Battle men detta måste vara den sämsta striden någonsin, det verkar inte finnas någon som helst vilja att skapa någon spänning eller något som ska få publiken att bara älska den. Storyn är tam och jag ställer mig frågande till hur detta manus gick igenom besiktningen för detta håller inte för en biopublik, allt i filmen är undermåligt och bara att lägga ner tid på en recension känns bortkastat. På det hela kan man säga att jag slängt bort 2 timmar av mitt liv på något som aldrig borde ha gjorts.

Betyg: - (minus)

Övriga filmer:
Himlen är oskyldigt blå  CCCC
Devil  CCC
The town  CCCC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0