Melodifestivalen del 2: smyglyssning

Alltså varför måste Göteborg alltid få de sämsta låtarna år ut och år in, av den en minut lyssning jag hört så når ingen låt över godkänt men desto fler under godkänt. Kan säga att det finns högts en eller kanske två låtar från detta startfält jag kommer lyssna på efter tävlingen, riktigt förbannad på det här. Det känns som ett skämt.


1. Brolle - 7 days and 7 nights  CC  Inte bättre än så här blir det men däremot så kan det blir sämre efter 3 min.
2. Loreen - My heart is refusing me  CC  Känns lite Rihanna med kan höjas efter 3 min lyssning.
3. Babsan - Ge mig en spanjor  Hoppas verkligen att detta är den sämsta låten i tävlinge, ett fett minus.
4. Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm  En tråkig ballad man hört miljoner gånger förr.
5. Sanna Nielsen - I'm in love  CC  Det här håller inte, inte alls i samma klass som empty room.
6. The Moniker - Oh my god!  Rent ut sagt låter det förjävligt.
7. Anniela - Elektrisk  Verserna är väl okey men refrängen är bara för mycket.
8. Christian Walz - Like suicide  CC  Kommer nog att höja till en trea på lördag men har redan startfältets bästa låt.


Tips till final:
Brolle och Sanna Nielsen
Andra chansen:
Christian Walz och The Moniker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0