semestern är över och snart börjar HT 11

Kom hem igår efter en veckas semester med mina vänner lite varstans i Sverige, hade det riktigt trevligt men nu börjar verkligheten igen och det är nästan bara 1 månad kvar tills högskolan drar igång. Inte kunde jag tro det för två år sedan när jag tog studenten att jag skulle plugga igen, till förskolelärare dessutom. Åter till semestern, här nedan följer omdömen och betyg om campingarna vi var på.

Örebro  CCCCC
En riktigt kanoncamping som kostade 305:- per natt med tält men var värt varenda krona med sitt utebad och trevlig personal, kommer återvända dit om några år.

Mariestad  CCCC
En riktigt familjecamping där man verkligen får möjligheten att tillbringa en riktigt trevlig stund med varandra, super.

Gränna  C
Det luktade illa och trots en någorlunda utsikt så räddar det inte campingen som var usel, rekomenderar inte.

Ullared  C
Visserligen ett häligt varuhus men camping var den sämsta jag någonsin upplevt sedan en camping på Gotland när jag var liten grabb, duscharna däremot var toppen.


Filmtips:
Den som dräper
Alltså danskarna är makalösa på deckare, denna film/serie sticker inte ut på något sett men man blir lätt indragen i storyn och man håller sig enegerad filmen ut. Jakob Cedergren som spelade polis i "morden i sandhamn" spelar här en lärare som hjälper polisen med jakten på en seriemördare. Det är personerna som är viktig för storyn och ska bli spännande att följa under resten av sommaren/hösten om det håller hela vägen.

Betyg:  CCC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0