Pirates 4

Pirates of the Caribbean: On stranger tides
Hela 4 år har gått sedan Jack Sparrow senast kastade sig ut till sjöss men nu är det alltså dags igen, Johnny Depp i rollen som han föddes till att göra. Man kan säga att det är en direkt fortsättning på den tredje filmen eftersom kartan till ungdomens källa som Sparrow stal i den förra filmen spelar minst sagt en central roll, vilket kanske inte var en sådan bra idé. Sparrow flyr undan kungen och Barbossa för att ensam finna ungdomens källa men allt går inte som det ska, Sparrow blir fången på den onde Blackbeards skepp där även den vackra Angelica befinner sig som har ett förflutet ihop med Sparrow. Storyn är verkligen tunn och där förklaringar aldrig äger rum, spanjorerna, sjöfruar, pirater och kungens soldater som alla spelar sin roll i ungdomens källa men mycket är otydligt med varför de agerar som de gör. Skådespeleriet är som vanligt bra och mellan Cruz och Depp slår det gnistor (något annat än det vi såg Depp och Jolie göra i den förfärliga "the tourist"), Sparrow är ju som jag sagt en roll som endast Depp hade kunnat spela. Det allra värsta med filmen nämde jag redan när det blev bestämt att göra filmen i 3D, alltså 3D effekterna. Jag är så förbannad över att man använder sig av ny teknik när man ska återspegla en gammal tid, detta hoppas jag åtgärdas om det skulle bli en ytterligare film. Filmen har även stunder där det känns som den kört fast och det är en ganska lång väntan mellan actionsekvenserna, det där häftiga slutet som man bara väntar på men som aldrig kommer. Jag är inte besviken men kanske hade det varit bäst att låtit sagan vila 2007.

Betyg:  CCC


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0