en histora i det gråa och blåa

Rök ifrån fabriker, under tunnel göms alla liken
Alla nertrampande trottoarer, skit i pissoaren
varje ord, varje steg, det är inte längre nån lek
Mörka vatten som rinner under broarna, det enda jag vill göra är att hänga med polarna
En bekräftelse utan ord, jag har lämnat min tro på drömmen jag en gång hade om att bli stor
Stor i livet, stor i tanken om att hämta ut feta cashen på banken men allt rann ut i sanden så jag sitter nu ensam i hamnen
Vita fågeln flyger sin väg, lämnar min sida med en tom portmonä
Jag är här där vindarna bär men jag tänker inte säga farväl
Några rader som kommer upptäcka nytt land, kanske klippa och skapa några nya band snälla ge mig din hand
Tillsammans kan man klara allt, bryta ny mark så sätt igång pressarna och publicera mitt ark
En sanningstal om att ha några val även om vi får vänta tills tuppen gal, en start som kommer vara som en bal
En jungfruresa i det stora blå, målet syns inte så långt ögat kan nå
Tack för ni lyssnat ni betyder mycket mer än det bokstäver kan skriva, om ni har tur kanske detta komme på skiva
En sekund av en evighet, inser att jag redan vunnit min förmögenhet
Ni är skatten som aldrig kommer gå förlorad, ängeln som vakar om natten och kommer alltid minnas skratten
På återseende med ett leende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0