filmkvällen var filmmässigt väldigt misslyckad

Sorry att jag inte uppdaterat på ett tag men haft mycket med skolan och så men nu är jag tillbaka, har en uppgift som ska lämnas in imorgon, en på onsdag och sen slutar kursen på fredag. Nice!

Igår hade jag och Johanna filmkväll men filmerna var tyvärr inte av högsta klass någon utav de tre vi såg, tur att sällskapet var bätte. Här nedan följer nu korta recensioner utav de tre vi såg.

Julia's eyes  CC
När det handlar om en spansk skräckfilm så förväntar man sig en superduper twist i slutet men här blir man besviken, filmen bygger upp en fasansfull stämning men bildspråk och musik men sista 40min kollapsar den totalt. Då blir det som en deckare från vilket land som helst och den blir riktigt seg, inte bra av en film som kunde ha blivit så mycket bättre.

Colombiana  CC
Zoe Saldana har länge fått stå i skymundan men här får hon äntligen en huvudroll dock så är filmen inte av de bättre slagen, en explosionsladdad actionfilm utan vare sig eftertanke eller viljan att förmedla något. Saldana övertygar starkt men i övrigt finns det massor att anmärka på, den är också på tok för lång.

Trespass  C
Nicolas Cage och Nicole Kidman kändes från början som en lyckad kombination för en lyckad film men vad har de hamnat i för sörja, direkt på dvd i Sverige inom kort och inte förtjänar den ett bättre öde. Trots att den bara är 1h och 30min så är den riktigt seg och känns nästan som det dubbla, storyn i sig känns för väl igen och detta är en film man inte kommer lägga på minnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0