ensamhet

Egentid eller ensamhet var en gång i tiden något skönt och något jag njöt av, det var skönt att komma hem och sätta sig på sitt rum och bara inte göra någonting. Skriva, titta på tv eller bara ta det lugnt men tiderna har förändrats. Vet inte om det har att göra med att jag har en lägenhet och bor själv men jag tror inte det, tror omställningen från att vara arbetslös till att börja skolan har stor del i att jag börjarttycka om att ha folk runt omkring mig. Det är inte roligt att vara ensam, jag har fått några nya vänner och ju mer tid man spenderat med de desto mer ensam känner man sig när man inte är med de. Städning i all ära men det tar inte så lång tid, några timmar som flyger iväg och sen har man inget mer att göra.
 
Det finns dock räddningar, fotbollen och innebandyn. Två saker som tagit upp stor tid för mig under så många år, det blir ett skönt avbrott i vardagen och det är fantastiskt roligt. Imorgon är det innebandyträning, löpning innan och där får jag mig ett litet test om knät håller. Har fotbollsmatch på torsdag så skulle vara skönt med något positivt besked imorn, vill så gärna kunna träna och spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0