Skriven och kanske sann

Vandrar genom skogen och in i mörkret, dunkade steg långt bortom mitt synfält men ändå så nära
Sakta en stigande hand vid min axel, skuggan står väntande precis som en vakt
För många tankar och snurrande huvuden, alla känslor som man måste bära
Alla åren som har gått och alla kort som är lagda, en hemlig syn om en sista jakt
Obeskrivliga fenomen eller mirakel som man ser, använder inga heliga ord men har ändå en tro
Samma bild fastnad och kvarlämnad vid mitt öga, inbränd i min hjärna som evigt sår
Varje dag är unik och har sin mening, man vandrar hela tiden på livets eviga bro
Jag ställer inga krav eller vill få människor att agera som jag vill, vill dock be om att inte fälla en tår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0