Palmemordet - När ska sanningen komma fram

1986 var året då vår dåvarande statsminister Olof Palme sköts till döds av en fortfarande okänd person, det har varit gissningar och teorier om vem som låg bakom mordet men ännu är brottet inte löst. Då är frågan, kommer detta hemska dåd någonsin lösas och en hel nations sorg äntligen få vila.
 
Många anser att den som mördade Palme var Christer Pettersson, min åsikt är inte alldeles självklar kring detta. Ska säga att mina teorier eller åsikter bygger också på en del intervjuer i tidningar och tv-program, olika debatter, dokumentärer, filmer, böcker och hemsidor. Därmed kanske det är fel att ha en åsikt om detta med denna bleka kunskap om fallet men sen har jag en känsla också, en känsla ska man oftast lita på. Jag har varit och är fortfarande inte helt övertygad om att Pettersson var rätt man, självklart finns det möjligheter till att han var gärningsmannen men känslan säger mig att det är fel. För det första känns hela hans person som fel, dessutom så är min känsla av att motivet är något personligt mot Palme. Om det har att göra med hans ställning på statsminister eller något annat är svårt att avgöra men jag tror att gärningsmannen besatt ett stort hat av Palme, ett som funnits där under lång tid och till slut blev hatet för stort.
 
Min önskan är så klart att detta fall någon gång blir löst, det är pusselbit som behöver hamna på plats för att läka vårat eviga sår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0